Tisztelt Civil Partnerünk!


Alapítványunk korábbi, oktatási területtel összefüggő munkája, valamint a korábbi civilszervezetekkel kapcsolatos oktatási feladatokban szerzett gyakorlata alapján szeretne egy oktatóanyaggal segíteni elsősorban a gyermekekkel foglalkozó szervezeteket. Mivel a COVID járvány miatt, jelenleg nem lehetséges rendezvények megtartása, ezért egy online oktatóanyagot készítettünk. Ezt az anyagot azért állítottuk össze, hogy az Önök számára megkönnyítsük bemutatni a gyerekeknek a pénzzel kapcsolatos fogalma kialakulását, azok mindennapi használatát és ami még mögötte van.

Mindezen információkat a mindennapi életben valóban felmerülő, számukra sokszor még érthetetlen gazdasági fogalmak (pl.: rezsi, rezsicsökkentés) bemutatásán alapuló játék/feladat keretében sajátíthatják el a gyerekek, melyekhez segédanyagot mellékelünk (a mellékelt excelben található minta alapján megtervezhető a segédanyagban található feladat).

Az oktató anyagban a gyerekek megismerkednek többek közt az érték és a pénz, a pénz helyettesítő formák, a pénzforgalom fogalomkörével, életkoruknak és információs ismereteiknek megfelelően, úgymint: bankkártya, hitelkártya, adósság, hitel. A pénz helyettesítő eszköz mögötti nem kézzel fogható érték fogalmának megismertetése a projekt egyik fő célja. 

Az oktatóanyag beépítése az alábbi tantárgyak tanmenetébe javasolt: erkölcstan, osztályfőnöki óra, matematika, környezetismeret, informatika. médiaismeret.

A játék/feladat nem csak a gyereket oktatja, hanem a játék a gyereken keresztül bekerül a családba - családi társasjátékká válik az oktatási anyag – ezáltal az egész család számára nyújt áttekintést a pénz történetéről, a pénzügyek világáról és annak fogalmairól. A gyerek számára a család gazdálkodása érthetővé és átláthatóvá válik, megérti a szülők problémáit, a család szociális helyzetét, az értékek fogalmát. Jobban érthetővé válik a család társadalomban elfoglalt szerepe is.

Kérjük, a mellékelt anyagokat használják munkájuk során!

A pénz rövid története (PDF)

A pénz rövid története (Powerpoint)

Feladatlap (Excel)

 
Üdvözlettel,

Dunakörnyéki Telelpülések Fejlődéséért Alapítvány
információ: Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
  

 

-----------------------------

Szabadalom védett projekt

ÉSSZEL - PÉNZZEL PROJEKT

A mai felgyorsult világban, sok olyan terület van, melyről nincs, vagy csak nagyon felületes információjuk van a gyerekeknek. Már az általános iskolások is remekül elboldogulnak egy okostelefonnal, de azt tapasztaljuk, hogy csak keveseknek van fogalma közülük arról, hogyan is gazdálkodik egy család, mire és mennyi kiadásuk van, és ezeket milyen bevételekből fedezik.

A Dunakörnyéki Települések Fejlődéséért Alapítvány a NEA-KK-16-SZ-0776 szakmai pályázata keretében, egy különleges programba vonta be a majosházi általános iskola diákjait.

Az "Ésszel - pénzzel" projekt, a pénz történetét és a gazdálkodás, a pénzügyi tervezés alapismereteit mutatja be az általános iskolás tanulóknak. A projekt keretében kétnapos, tanórai nevelésen kívüli "workshop"-on vettek részt a diákok. A gyerekek kíváncsian fogadták a technikai eszközökkel felvonuló előadókat. Kíváncsiságukat nem sokára felváltotta az aktív együttműködés, hisz a projekt az interaktivitáson és a csapatmunkán alapul.

A projektgazda DTF Alapítvány kuratóriumának elnöke, Schäffer Éva pénzügyi szakember, aki úgy állította össze az oktatóanyagot, hogy az 3-8. osztályos diákok számára érthető és élvezetes program keretében nyújtson ismereteket. A programot pedagógus vezette, de részt vett benne pénzügyi-, és kommunikációs szakember is. Természetesen, nem csak a gyerekek "nyelvén" megfogalmazott tudás átadása volt a cél, hanem az is, hogy a résztvevők integrált csoportmunkával képesek legyenek megtervezni pl. egy család gazdálkodását, akár több hónapra előre. A korszerű oktatási anyagok nem nélkülözhetik a korszerű technikát sem. A gyerekek kivetítőn keresztül követhették a pénz kialakulásának történetét, majd az önálló mfeladatokhoz tableteket használtak. A történeti áttekintés és a szakmai ismeretek, a megismertetett példák, valamint a közös munka, hozzájárultak ahhoz, hogy a résztvevő diákok nem csak ismeretekkel, de élményekkel is gazdagodjanak.

Az alapítvány pólókkal, tollakkal, sütivel és üdítővel lepte meg a gyerekeket, akik nagy érdeklődést mutattak a projekt iránt. Az alapítvány vezetője azt ígéri, hogy a projektet igyekeznek eljuttatni minden érdeklődő iskolába, nem csak a térségben, de Pest Megyében is

-----------------------------

-----------------------------

Kedves Olvasó!

Egy régi álmom valósul meg. Sok éves felkészülés után végre elkezdhetem általános iskolás gyermekek számára „Ésszel-pénzzel” című szabadalmaztatott projektem, melyet a NEA-KK-16-SZ-0776 számú pályázat keretében indítunk útjára.

Projektünk során 8 - 12 éves gyermekekkel a pénzügygazdálkodást gyermeknyelvezettel, szórakoztatva, de komolyan véve kívánjuk megismertetni, hogy segítséget adjunk nekik a felnőttek nehéz világának ez irányú megismeréséhez. Tudjuk jól, a gyermek a családban ugyanolyan fogyasztó és ez által gazdálkodó, mint mi szüleik, vagy nagyszüleik, s ezzel nem csak nekik, hanem magunknak is segítünk, hogy a sokszor nehéz mindennapokat vidámabban és egyszerűbben éljük meg.

Az anyagot 2 nap, tanórán kívüli oktatás keretében, 2 x 4 órában kívánjuk véghez vinni. Az oktatást projektorral kivetítő vásznon fogjuk előadni, továbbá a gyermekek 4-4 fős csoportokra osztva tableteken végezhetik a feladatokat. A második nap játékos vetélkedőben mérhetik össze a csapatok tudásukat, mely alapján az is felmérhető lesz, miként vált érthetővé számukra az elhangzott anyag.

Az előadás során a technikai eszközöket természetesen mi biztosítjuk. 

A szakmai anyag, az ötlet - mint igazságügyi adó, - és könyvszakértő - szakmám és végzettségemnek köszönhetően - a sajátom, viszont e projekt megvalósulása soha nem jöhetett volna létre két remek segítőm és kollégám nélkül. Mikó F. László mind pályázati, mind média szakemberként rengeteget tett, hogy idáig eljutottunk. Sinkó László pedagógus, aki már több mint egy évtizede tanít általános iskolás gyermekeket segített abban, hogy a szakmai nyelvet gyerekek nyelvére forgassuk úgy, hogy az mégis szakmai maradjon. Ő lesz, aki a tudást szóban is átadja a gyermekek számára.

A projektet fejleszteni fogjuk, és jövőre már nyári napközis tábor keretében, sok játék, szórakozás, fürdőzés és meglepetés mellett ismerhetik meg gyermekek azt a témát, mely felnőtteknek is sok gondot okoz.

Bízom benne, hogy kezdeményezésünk eléri célját, és komoly segítséget tudunk nyújtani a felnövendő nemzedék számára a felnőtté váláshoz. 

Schöffer Éva

2016. június

A projektben résztvevők önéletrajza:

Schöffer Éva önéletrajz

Mikó László önéletrajz

Sinkó László önéletrajz